Jak zatrudniliśmy 90 osób w 3 tygodnie u znanego producenta AGD?

Amica – znany producent z branży AGD i nowo pozyskany klient Worklife zdobył duży kontrakt i potrzebował niemal natychmiast zwiększyć moce produkcyjne, co wiązało się z potrzebą podniesienia zatrudnienia o co najmniej 90 osób.

Amica jest największym polskim producentem sprzętu AGD, który od ponad 70 lat dostarcza urządzenia codziennego użytku w Polsce i Europie. Jako grupa, Amica jest obecna w ponad 60 krajach, a każdego roku fabrykę opuszcza ponad półtora miliona urządzeń AGD.

Problem

Firma Amica otrzymała nieoczekiwanie duże zamówienie i poprosiła Worklife o wsparcie. Zadanie nie było proste – 3 tygodnie na znalezienie, zrekrutowanie i wdrożenie 90 osób. Dodatkowe wyzwanie stanowił fakt, że było to pierwsze zamówienie od tego klienta.

Widzisz podobny problem w swojej firmie?

Pozyskanie i wdrożenie 90 pracowników produkcyjnych

Presja czasu i rekrutacja w 3 tygodnie

Nowy klient i brak szczegółowych informacji

Nie mieliśmy bazy noclegowej, statystyk dotyczących procesu rekrutacji na ten projekt, ani żadnych innych informacji, które mogłyby ułatwić postawione przed nami zadanie.Aby zrealizować zlecenie na czas, musieliśmy działać sprawnie i w krótkim czasie pozyskać kandydatów, którzy mogliby rozpocząć pracę od zaraz.
Po dokładnej analizie sytuacji wyjściowej znaleźliśmy rozwiązanie:
1.
Poznanie specyfiki pracy u klienta

Najpierw pojawiliśmy się w zakładzie klienta – zebranie informacji bezpośrednio w miejscu świadczenia usługi jest dla nas nieodzownym elementem przygotowania do uruchomienia nowego projektu.

2.
Rekrutacja

Równolegle rozpoczęliśmy szeroko zakrojone działania marketingowe mające na celu dotarcie do odpowiedniej liczby kandydatów oraz rekrutację.

3.
Zakwaterowanie i koordynacja zatrudnienia pracowników pod presją czasu

Znalezienie odpowiednich miejsc noclegowych nie należało do najłatwiejszych zadań. Należało szybko i sprawnie negocjować warunki, ponieważ za parę dni mieli przyjechać pierwsi kandydaci. Umówienie badań lekarskich, szkoleń BHP, wydanie odzieży oraz wdrożenie do pracy w różnych obszarach działo się niemal równolegle, ponieważ czas był kluczowym czynnikiem sukcesu w tym projekcie – każdy dzień miał niebagatelne znaczenie dla naszego klienta.

4.
Sprawny proces wdrożenia

Podzieliliśmy wdrożenie na 2 grupy. Pierwsza miała rozpocząć działania w ciągu 14 dni od złożenia zamówienia, a druga po 21 dniach. 60% potrzebnych pracowników rozpoczęło pracę w pierwszej turze, a pozostała część została dostarczona w wymaganym terminie tj. w ciągu 21 dni od zamówienia klienta.

01.

Już po 21 dniach Amica miała u siebie 90 pracowników produkcyjnych

02.

Wszystkie zadania zostały zrealizowane w terminie, a część znacznie wyprzedzała harmonogram przyjęty przez klienta

03.

Finalnie klient zwiększył zamówienie do 180 osób w szczytowym momencie trwania projektu.

01.

Już po 21 dniach Amica miała u siebie 90 pracowników produkcyjnych

02.

Wszystkie zadania zostały zrealizowane w terminie, a część znacznie wyprzedzała harmonogram przyjęty przez klienta

03.

Finalnie klient zwiększył zamówienie do 180 osób w szczytowym momencie trwania projektu.

01.

Już po 21 dniach Amica miała u siebie 90 pracowników produkcyjnych

02.

Wszystkie zadania zostały zrealizowane w terminie, a część znacznie wyprzedzała harmonogram przyjęty przez klienta

03.

Finalnie klient zwiększył zamówienie do 180 osób w szczytowym momencie trwania projektu.

Wszyscy pracownicy zostali zrekrutowani w ramach outsourcingu pracowników, a zakres współpracy obejmował:

doradztwo

rekrutacja

transport i zakwaterowanie pracowników

legalizacja pobytu i zatrudnienia

szkolenia BHP

organizacja badań lekarskich

wdrożenie pracowników

90
pracowników wdrożonych w projekt
21
dni, w trakcie których zrealizowaliśmy zlecenie
100%
wykonania usługi w terminie
180
pracowników łącznie zatrudnionych w szczytowym momencie trwania projektu

Uzyskanie tak dobrego wyniku nie byłoby możliwe bez odpowiednich procesów i zaangażowania całego zespołu Worklife, który wypadł świetnie podczas tego trudnego wdrożenia.

Kilkunastoletnie doświadczenie w pozyskiwaniu pracowników, umiejętności negocjacyjne i sprawna koordynacja całości projektu sprawiły, że zlecenie zostało wykonane przed czasem. Co więcej, finalnie klient zwiększył zamówienie do 180 osób.

Nasi Klienci doceniają w nas głównie odpowiedzialność, operatywność i elastyczność w podejściu do projektów oraz wysoką skuteczność w rekrutowaniu pracowników z Ukrainy.

Nasi Klienci doceniają w nas głównie odpowiedzialność, operatywność i elastyczność w podejściu do projektów oraz wysoką skuteczność w rekrutowaniu pracowników z Ukrainy.

Pozyskaj pracowników szybko i elastycznie

Wypełnij formularz, a my oddzwonimy w 24 h i dopytamy o szczegóły.

  1. Worklife to nie tylko elastyczne usługi, dzięki którym szybko pozyskasz pracowników prosto na stanowisko pracy.
  2. To także rozwiązania, które pomogą Ci sprawnie wdrażać pracowników i koordynować zadania na każdym etapie współpracy.