Wyzwanie
Firma Amica otrzymała nieoczekiwanie duże zamówienie i poprosiła Worklife o wsparcie. Zadanie nie było proste - 3 tygodnie na znalezienie, zrekrutowanie i wdrożenie 90 osób. Dodatkowe wyzwanie stanowił fakt, że było to pierwsze zamówienie od tego klienta.
Nie mieliśmy bazy noclegowej, statystyk dotyczących procesu rekrutacji na ten projekt, ani żadnych innych informacji, które mogłyby ułatwić postawione przed nami zadanie.
Czuliśmy, że będzie to świetny sprawdzian dla całej organizacji.
Rozwiązanie
Najpierw pojawiliśmy się w zakładzie klienta - zebranie informacji bezpośrednio w miejscu świadczenia usługi jest dla nas nieodzownym elementem przygotowania do uruchomienia nowego projektu. Równolegle rozpoczęliśmy szeroko zakrojone działania marketingowe mające na celu dotarcie do odpowiedniej liczby kandydatów.
Podzieliliśmy wdrożenie na 2 grupy. Pierwsza miała rozpocząć działania w ciągu 14 dni od złożenia zamówienia, a druga po 21 dniach. 60 procent potrzebnych pracowników rozpoczęło pracę w pierwszej turze, a pozostała część została dostarczona w wymaganym terminie tj. w ciągu 21 dni od zamówienia klienta.
Znalezienie odpowiednich miejsc noclegowych nie należało do najłatwiejszych zadań. Trzeba było szybko i sprawnie negocjować warunki, ponieważ za parę dni mieli przyjechać pierwsi kandydaci. Umówienie badań lekarskich, szkoleń BHP, wydanie odzieży oraz wdrożenie do pracy w różnych obszarach działo się niemal równolegle, ponieważ czas był kluczowym czynnikiem sukcesu w tym projekcie - każdy dzień miał niebagatelne znaczenie dla naszego klienta.
Wszystkie zadania zostały zrealizowane w terminie. Część znaczące wyprzedzała harmonogram przyjęty przez klienta. Zapewne taki rezultat na początku współpracy spowodował, że klient finalnie zwiększył zamówienie do 180 osób w szczytowym momencie trwania projektu.
Cały zespół wypadł świetnie podczas tego trudnego wdrożenia.
Zakres naszych usług:
- doradztwo
- rekrutacja
- zakwaterowanie
- transport
- legalizacja pobytu i zatrudnienia
- zatrudnienie
- outsourcing